Az ügyfelek a karbantartási költségek leszorítását várják az autógyáraktól, az olajak fejlődésével egyre hosszabb a csereperiódus. De káros ez a motorra?
Régebben 5000 km volt egy dízelmotor olajcsere-periódusa. Ma nem ritka az egy év/30 ezer km. A kenőanyagok sokat fejlődtek, a motorok felületkezelése sem hasonlít a régihez, de közben a motorból kivett teljesítmény is a többszörösére nőtt
Vezetési stílustól is függ az olaj elhasználódásának sebessége
Rémisztő képek egy E34-es BMW motorjáról. Az olajsár alatt a szelepvezérlés látható
Ne kotyvasszunk, semmilyen adalékot nem igényelnek a motorolajak! Nem kell a legdrágább kenőanyagot megvenni, de feleljen meg a gyári specifikációnak és kerüljük el a gyanúsan olcsó olajakat. Rengeteg a hamisítvány, vonzó matricákkal, gagyi beltartalommal
Hozzászólások
Küldd tovább
Leírás ki