Tipikus magyar környezetbe került az osztrák Lybra: gyakori eset ez manapság, nagyon olcsók a jó állapotú kocsik is nyugaton
Az 1950 és 58 között készült Aurelia előtt tiszteleg a fura lámpakiosztás
Különleges, megosztó a forma, nem is lett igazán sikeres modell a Lybra
A szedánéval egybevágó ajtó miatt csinálták olyan jópofára a C-oszlopot, a kis emblémával
A hosszanti tetősínek továbbfutnak hátul, le a lámpákig
A hosszanti tetősínek továbbfutnak hátul, le a lámpákig
Bár egyes részleteiben csúnyán öregszik, alapvetően egyben marad a forma, nem ereszkednek féltérdre az öreg Lybrák, nem kezdenek lógni a műanyagok rajtuk
A ködlámpák meglepően jók, a Lybra azon kevés autók közé tartozik, amelyben érdemes felkapcsolni ködben az alacsonyra helyezett, erős fényű ködfényszórót
A gyári dísztárcsa ritkább madár, mint a Lybra gyári alufelnije, érdemes rá vigyázni
Az egyik legfontosabb stíljegy, a fura C-oszlop
Két ezüst vonal
A legjobb szívvel ajánlható motor a takarékos-nyomatékos, hosszú élettartamra tervezett, nem kihegyezett 1,9 literes dízel
Tipikus rohadási pont a küszöb hátsó sarka, ezt már javította egy amatőr lakatos
A kivehető vonóhorog feje alig kopott meg, ezzel a kocsival nem húzgáltak lakókocsit, betonkeverőt
Gyönyörű, súlyos fémből készült a kilincs, érdekesen, felfelé húzva nyitja az ajtót
Az embléma alakú kilcsfejes gyári kulcsra nagyon vigyázzunk, szinte lehetetlen pótolni a távirányító-részét, ha tönkremegy
Az embléma alakú kilcsfejes gyári kulcsra nagyon vigyázzunk, szinte lehetetlen pótolni a távirányító-részét, ha tönkremegy
A hátsó dob sokára rohad el, de ha vége, 40 ezer forint körüli költséget jelent a cseréje (unix webáruház ár)
Fa, fényezett és natúr plasztik, alcantara elegyedik hangulatosan a Lybrában
A kormány fel-le, ki-be állítható, az ülésben - néha - elektromosan működtethető deréktámasz is van
Kényelmes a vezetőülés, csak idővel csúnyán szöszölődni kezd rajta az alcantara
A motoros deréktámasz gombja nem is látszik, külön kis plaket hívja fel a figyelmet, hogy van
Emblémázott pedálgumik
Az ajtóbelsők nem csúnyulnak meg az idővel - kivéve az elektromos ablakemelők törésre hajlamos gombjait és lágyuló-ragacsosodó fészküket
Az ajtóbelsők nem csúnyulnak meg az idővel - kivéve az elektromos ablakemelők törésre hajlamos gombjait és lágyuló-ragacsosodó fészküket
A kétzónás automata klíma 15 év és 115 ezer km után kifogástalanul működik, idővel azonban borítékolható a szellőzést állító léptetőmotorok megragadása. Átmozgatással, kenéssel javíthatók!
A Lybra ilyen elegánsan szól, ha fogytán az ablakmosó, vagy nyitva maradt az ajtó
A fedélzeti számítógép teljesen beszámíthatatlan, a fogyasztási érték köszönő viszonyban sincs a valósággal. A mi 1.9 JTD-nk 5,8 liter körül eszik vegyes vidéki használatban
Szép a klasszikus, négyórás műszeregység, pont ilyen a Fiat Bravo HGT-é is
Éjjel pihentető zöldben derengenek az órák
A csomagtérfedél ezzel a kis gombbal pattintható fel elektromosan
A kapaszkodó csillapítottan hajlik vissza, elegáns
A bőrön csak a festék kopott meg 15 év és jó százezer kilométer alatt
A bőrön csak a festék kopott meg 15 év és jó százezer kilométer alatt
Baleset után automatika zárja el az üzemanyag útját, ezzel a gombbal lehet újra megnyitni, ha mozgásképes marad a kocsi
Az ötfokozatú váltó autópályán kicsit rövid a dízelmotornak, ha 100-110 alatt maradunk, 5-5,5, ha néha sztrádázunk is, inkább 6 liter a vegyes fogyasztás
Ma is gyönyörű az alcantara kárpit, elegáns a varrása, alig kopott meg a felülete hátul
A hátsó lábtér passzos, de 180 centiig azért elég négy felnőttnek
Hasáb formájú, jól pakolható csak hát nem túl nagy a raktér. Kombié, szedáné egyaránt 410 liter
Igénytelen, kényelmetlen a hajtogatós kalaptartó, de 15 év után annak is örülünk, hogy megvan
A BOSE erősítője hátul: erre lehet csatlakoztatni az utólagos SD-kártyáról muzsikáló dobozt, a kb. 100 eurós Loudlink-et
Ha a műanyag távtartó hiányzik, hajlik-billeg a raktér padlólapja. A teljes értékű pótkerék is benne van, hogy a csomagtér mai szemmel szűk, csupán 410 literes az övvonalig pakolva
A Lybra elülső traktusában térdmagasság alatt körben ragadóssá, undorítóvá változtatja a műanyagokat az idő és az UV. Macerás leszedni, még keresem a profi megoldást
Íme, hosszas kátrányoldós dörgölés után lejön a megnyúlósodott fólia, csak sajnos a szín jó része is
Elegáns megoldás: teleszkóp emeli és tartja a motorháztetőt. 15 év alatt még nem fáradtak el a gázrugók
A 2013-ban 98 ezer km-t rögzített szervizcetlin ott a fogasszíj-csere is, ami 50-60 ezer forintot jelent a vásárlásnál. A hivatalos csereperiódus 120 ezer km
Félelmetesen hosszú pálcát tol ki az autó, abból spricceli a lámpákat, ha hosszan húzzuk az ablakmosó karját
A Lybra SW méretei
A szedán is helyes, de a komoly külsővel jobban harmonizál a kombi, vagyis SW nagyobb tömege
SW és szedán
Szedán és SW
A fura lámpákat ihlető előd, az Aurelia
Hozzászólások
Küldd tovább
Leírás ki