Ha a látványból és az adatokból indulunk ki, a Honda Civic Type R sokkal többet tud a Ford Focus ST-nél. Zárt pályán nem ez derült ki róluk
Sokkal vadabb a CTR külseje, közútra szabadult versenyautóként hat. Amit látunk rajta, az funkcionális, nem öncélú designelem. Az ST egy menő kerékszettes Focusnak tűnik, sokkal könnyebb vele meglepetést okozni
Könnyebb a Focus és sokkal nagyobb a terhelhetősége
Több mint 1,5 millió forinttal drágább a Focus ST-nél a Civic Type R
Jól mutat a szögletes kipufogó középen
Papíron a Honda motorja 60 lóerővel és 40 Nm-rel erősebb, százra 6,5 helyett 5,7 mp alatt gyorsul és nem 248, hanem 270 km/óra a végsebessége. A tököli reptéren egyáltalán nem tűntek nagynak a különbségek, 100-ig oda-vissza a jobban elkapott rajt döntött
Ma ez a két legvadabb autó a kompakt sportmodellek között. A nagyon penge Mágane RS már nincs fent az árlistán
Összehasonlító teszt: Honda Civic Type R vs. Ford Focus ST 2016
Összehasonlító teszt: Honda Civic Type R vs. Ford Focus ST 2016
Az adaptív gátlóknak nincs kényelmes állásuk, kemény vagy még keményebb van. Közúton a Focus ST élhetőbb, nyugodtabb autó
Egyik sem zabál vészesen. Ha nagyon hajtjuk őket, akkor mehet fel 16-18 literre a fogyasztásuk, de nekünk a tököli kitérővel is elég volt 12,9 litert tankolni százon a Civicbe. Városon kívül, de nem autópályán, 9-10 literből már gyorsak vagyunk mindkettőben
Összehasonlító teszt: Honda Civic Type R vs. Ford Focus ST 2016
Összehasonlító teszt: Honda Civic Type R vs. Ford Focus ST 2016
Minden részletet az aerodinamika formált. Hengerenként egy-egy kipufogóvég van
Összehasonlító teszt: Honda Civic Type R vs. Ford Focus ST 2016
Egyformán 235/35 R19-es téli gumikkal érkezett mindkét tesztautó
Mindig van mit felfedezni a Hondán
Vadul fújtat a turbó, a remélt üvöltést is megadja a motor, ha tapossuk
Összehasonlító teszt: Honda Civic Type R vs. Ford Focus ST 2016
GT csomaggal ráfutásos balesetre figyelmeztet az autó, van benne hátsó keresztirányú forgalomfigyelés, holttérfigyelés, táblafelismerés és sávelhagyásra figyelmeztető berendezés. A városi vészfékezőrendszer az alapváltozathoz is jár
Nagyon rugalmas és értésre majdnem olyan erős a 250 lóerős motor, mint a Hondáé
Összehasonlító teszt: Honda Civic Type R vs. Ford Focus ST 2016
Akinek kicsi az ötajtós, vehet kombit is a Focus STB-ből, az üzemanyagköltség dízelmotorral csökkenthető
Nulláról százra gyorsulásban 5,7 másodperc a Honda, 6,5 a Ford gyári adata
Nem tudott ellépni a Focustól a CTR
A határokon, de biztonságban. Köszönjük a helyszínt a tököli Vezetéstechnikai Képzési Központnak! Elérhetőség: Székely Gyula, +3630-25-25-399, info@vezetestechnika.eu
Sportcsomagot választva járnak a 19-es felnik 235/35 R19-es gumikkal és nagyobb, 335 mm átmérőjű féktárcsák
Összehasonlító teszt: Honda Civic Type R vs. Ford Focus ST 2016
Nincs önzáró differenciálmű az ST-hez, ami a Civicnek sokat segít, amikor komolyra fordul a helyzet zárt pályán
Gumifejlesztés közben a CTR prototípusa 7:50,63-as űridőt repesztett a Nürburgringen.   A SEAT Leon Cupra 280 Performance csomaggal 7:58,44 percet ért el, amire a Renault a kétüléses Mégane R.S. 275 Trophy-R 7:54,36-os idejével vágott vissza. A Honda lehajtható üléstámlával és csomagtérrel gyorsabb a Ferrari F430-nál
Összehasonlító teszt: Honda Civic Type R vs. Ford Focus ST 2016
Összehasonlító teszt: Honda Civic Type R vs. Ford Focus ST 2016
Összehasonlító teszt: Honda Civic Type R vs. Ford Focus ST 2016
Összehasonlító teszt: Honda Civic Type R vs. Ford Focus ST 2016
Összehasonlító teszt: Honda Civic Type R vs. Ford Focus ST 2016
Kétliteres, közvetlen befecskendezéses, változó szelepvezérléses motorokat tölt az egyetlen, fix lapátgeometriájú turbófeltöltő. Az eredmény 250 LE és 360 Nm az ST, 310 LE és 400 Nm a Civic esetében. Részleteiben a CTR motorja fejlettebb
Összehasonlító teszt: Honda Civic Type R vs. Ford Focus ST 2016
Összehasonlító teszt: Honda Civic Type R vs. Ford Focus ST 2016
Csupán 40 mm a Honda váltóútja két fokozat között és alacsonyabb az üléshelyzet is
Nagyon sokig kellene keresnünk elsőkerék-hajtású autót ennyire eltalált kormányzással, ami nem a Fiesta ST
Összehasonlító teszt: Honda Civic Type R vs. Ford Focus ST 2016
Összehasonlító teszt: Honda Civic Type R vs. Ford Focus ST 2016
Mivel az 1,4 tonnás autó teherbírása épphogy megvan 300 kg, a Civic csak négyszemélyes. Két embernek tágas hátul
Összehasonlító teszt: Honda Civic Type R vs. Ford Focus ST 2016
Összehasonlító teszt: Honda Civic Type R vs. Ford Focus ST 2016
Összehasonlító teszt: Honda Civic Type R vs. Ford Focus ST 2016
Összehasonlító teszt: Honda Civic Type R vs. Ford Focus ST 2016
Összehasonlító teszt: Honda Civic Type R vs. Ford Focus ST 2016
Összehasonlító teszt: Honda Civic Type R vs. Ford Focus ST 2016
Összehasonlító teszt: Honda Civic Type R vs. Ford Focus ST 2016
Összehasonlító teszt: Honda Civic Type R vs. Ford Focus ST 2016
Összehasonlító teszt: Honda Civic Type R vs. Ford Focus ST 2016
Összehasonlító teszt: Honda Civic Type R vs. Ford Focus ST 2016
Alapáron csak 3,5 collos kijelző jár a 8,0 hüvelykes helyett, a rendszer felára  hifitől függően 230-375 ezer Ft
Összehasonlító teszt: Honda Civic Type R vs. Ford Focus ST 2016
Összehasonlító teszt: Honda Civic Type R vs. Ford Focus ST 2016
Összehasonlító teszt: Honda Civic Type R vs. Ford Focus ST 2016
Összehasonlító teszt: Honda Civic Type R vs. Ford Focus ST 2016
Összehasonlító teszt: Honda Civic Type R vs. Ford Focus ST 2016
Összehasonlító teszt: Honda Civic Type R vs. Ford Focus ST 2016
498 a sima Type R, 475 literes a GT csomagos tesztautó csomagtartója
A plusz fedél a GT Pack részeként jár
Jó 100 literrel kisebb a Focus ST csomagtartója
Több sportosságot sugallhatna a belső tér, alig látszik, hogy ez az ST
Összehasonlító teszt: Honda Civic Type R vs. Ford Focus ST 2016
Csordás Gábor lőtte a képeket, a tesztet érdemes elolvasni az Autó és Stílus aktuális számában is
Szivacs és sampon nélkül nem lesz tiszta az autó. Mosás közben sok izgalmas részletet lehetett felfedezni a marcona CTR-en
Ez a negyedik generáció, három jutott el közülük Európába is
Hamar Balázs kiszállt a turbósított MR2-ből a vad Civic kedvéért. Gyönyörű a kék fényezés
A mosószettben rendszeresített zoknival töröltük szárazra a lámpákat. Könnyebb vele dolgozni, mint pamutronggyal, de a mikroszálas kendőket kár volt otthon hagyni
Hárman meg tudnak ebédelni az óriási szárnyról
Abszolút egyenértékű a két autó. Nagyon tépve a Civic gyorsabb, a Focus szórakoztatóbb
Hozzászólások
Küldd tovább
Leírás ki