Tokióban és más kelet-ázsiai városokban is uralják az utcaképet az ősöregnek tűnő, de ma is gyártott taxik. Kipróbáltuk a Toyota Crownt
Szerencsénkre egy angolul beszélő sofőrt is kifogtunk, aki jól viselte a hóbortos autóbuzi kérdésözönét munkaeszközéről
Nem, nem 1981-ből származik az autó. A Toyota Crown és a Crown Comfort, a nyújtott tengelytávú változat, máig gyártásban van
Kényelmesen tágas az autó, a nagy ajtónyílásokkal és a szögletes karosszériával könnyű beszállni
Jobbra a bankkártyaolvasó-terminál van, az az egy biztos
Nem köhögik le az utasok a sofőrt madárinfluenzával
Nagyjából 3260 forintért utaztunk a taxiban. 100 jen értéke körülbelül 240 Ft
Taxizás Tokióban Toyota Crown
Bizonyára az lesz ott a kartergázhörgő dűznije
Hosszmotoros, hátsókerék-hajtású autók a klasszikus taxik. A szívó négyhengeres 113 lóerős 4800-as fordulatszámon
Középkorú, szenvtelennek tűnő férfiak vezetik a taxikat, elegáns öltözékkel és makulátlan autóval megtisztelve az utasokat. Itthon is van erre sok jó példa, de a személyszállítás ottani kultúrája zavarba ejtő
Jellegzetes a sárvédő elejére szerelt visszapillantó tükör
Már jó ideje nem alvázas a japán egyentaxi, mint amerikai megfelelője, a Ford Crown Victoria és a Chevrolet Caprice volt.
Szintén hátsókerék-hajtású a fő konkurens, a Nissan Cedric
113 lóerős a Wikipédia szerint a soros négyhengeres szívómotor. A sofőröktől hallott adatok alapján legkésőbb 200-300 ezer km után cserélik az autókat. Európában röhögve elfutnának egymilliót is
Felemelhető a rendőrautó fényhídja, hogy jobban látható legyen a forgalomban
Kevesebb helyet foglalnak a kútoszlopok helyett alkalmazott, függő töltőpisztolyok
Ritkaság a szemét az utcán, egy piac mellett sodorta ide a zacskót a szél
Kényelemben valóban kifogástalan a Toyota Crown
Népszerű extra a légterelő az ablakokra
A fehér csipkehuzat makulátlanul tiszta volt az összes taxiban, amit láttam
Bal elöl ritkán ül utas, de ha négyen szálltunk be, nem csapott patáliát a sofőr, mint Párizsban szoktak egyesek
A hasonló betonmonstrumok az 1960-as, 1970-es évekből már nem néznek ki jól. Tokió nem szép város abban az értelemben, ahogy Budapest például igen. Több mint 350 cég foglalkozik taxizással Tokió belvárosában. Az autók színe a taxitársaságtól függ
Sokszor bukkanni italautomatákra. Az üdítők átszámítva 300-400 forintért kaphatók, népszerű közöttük a nagyon erős, zöld jeges tea
LPG-vel futnak a taxik. Autógázból körülbelül 14-15 litert fogyasztanak 100 kilométerre a megkérdezett sofőrök szerint
A sárga és a fekete a Crown, a narancssárga taxi egy Toyota Crown Comfort. A hátsó lámpa formája azonosnak tűnik, a csomagtérfedélen lévő lámpabetétek térnek el
Ritkán azért felbukkan egy Toyota Century, V12-es motorral, a konzervatív vállalatvezetők belpiacos luxusbatárja
Tokióban metróval sem olcsó a közlekedés
Tokióban nagyon sok az angol felirat, kisebb településeken viszont gondba kerülhet, aki nem tud és olvas japánul
Ez a Ginza negyed, Tokió központjában. Ezen a részen éjjel sem áll le a pörgés
Ez az 1971-től gyártott 4. generációs Crown. A kombiból nyolcszemélyes is készült, elöl is háromszemélyes üléspaddal
61 éve készül megszakítás nélkül a Toyota Crown, ami talán világrekord. Itt a 48 lóerős ősmodell Ausztráliában dönget egy raliversenyen
Hozzászólások
Küldd tovább
Leírás ki