Az Ikarus még az utolsó időkben is meg akart felelni az orosz piacnak. Jól példázza mindezt ez a 438-as modell, mely az orosz piac igényeinek megfelelően az A-tengely mögé épített fekvőmotorral készült.
Az Ikarus 489-es, vagyis a Polaris volt minden idők legszebb Ikarusa, azok közül, amelyek a rendszerváltás után hagyták el a gyárkaput. Ez a modell az angol piacra készült, ennek megfelelően jobbkormányos és csak egy utasajtóval rendelkezik.
A Hungarian Bus HB122L típust valójában Széles Gábor megbízására fejlesztették ki. A modell alapvetően a C56 alapjaira épült, külső megjelenése pedig nagyon hasonlított a Marcopolo buszokéhoz. Ettől függetlenül ez lett volna az első modell, mely az Ikarus bezárása után viselhette volna az Ikarus márkanevet.
Az Ikarus a 200-as sorozatot Classic-család néven frissítette fel. Az elv az volt, hogy az oroszoknak ez bőven jó és a hazai volánok sem vetik meg a régi technikát. A baj csak az volt, hogy 1998-ban összeomlott az orosz gazdaság, nálunk pedig a 2004-es EU csatlakozás miatt egyre több előírást kellett teljesíteni.
Az Ikarus EAG gyár egyik húzóterméke, az E94-es. Túlzás nélkül állíthatjuk azt, hogy ez volt a legszebb karosszált busz akkoriban a kelet-közép-európai régióban. Fő piaca Skandinávia, azon belül is Finnország volt, ahol a Volvók csak szürke egereknek tűntek mellette.
Idilli életkép a nyolcvanas évekből. Miért húzzák be tekintetünket még mindig mágnesként az ilyen fotók?
A '80-as évek közepétől kezdve évente több mint 13 ezer autóbuszt adott el az Ikarus. Mai ésszel ez felfoghatatlan a buszgyártás terén.
Kik küldték padlóra az Ikarust?
Egy időben Anglia is fontos piaca volt az Ikarusnak. Itt éppen átadásra váró jobbkormányos buszról törölgetik le az ujjlenyomatokat.
Új idők szele, a V187-es, mely egy darabig Ikarus márkanév alatt készült az utóbbi időben. Ettől az évtől kezdve a típusszáma  M 108D-re változott, de a lényeg változatlan: volt Ikarusos dolgozók kezei alatt készülnek az új városi buszok. Ki tudja, talán idővel exportra is jut majd belőle.
Hozzászólások
Küldd tovább
Leírás ki