Anti S-osztálynak készült az első 7-es BMW, amelynek utódaiból összesen hat generációt állítottunk egymás mellé
Anti S-osztálynak készült az első 7-es BMW, amelynek utódaiból összesen hat generációt állítottunk egymás mellé.
Egy-két év állás után is elsőre indultak a BMW-gyűjteményből elővarázsolt 7-esek. Én a korai modellekkel sem tudtam volna kiállni a szűk kapun, de az E65 és utódai már át sem férnének a szárnyak között, annyit nőttek az autók
BMW 7-es történelem E23, E32, E38, E65, F01, G11
BMW 7-es történelem E23, E32, E38, E65, F01, G11
Egy Lada 2106. Ez a csúcsmodell volt a mi BMW-nk a szocializmusban
A mozgó GIF-en a generációkat végignézve látható, hogy ferdehátúsodik az autók sziluettje, arányaiban rövidebb a csomagtérfedél, mint az első három szériában. Valahogy jobban ráülnek a hátsó kerekükre, oda koncentrálták a designerek a tömeget, hangsúlyozva a hátsókerék-hajtást
BMW 7-es történelem E23, E32, E38, E65, F01, G11
BMW 7-es történelem E23, E32, E38, E65, F01, G11
1977 és 1986 között készült a cápa E23-as. A garázsból a 2008 és 2015 közötti F01 orra lóg ki, mellette az E65 a 2001-2008-as időszakból. Jobbra haladva az 1986-tól 1994-ig gyártott E32, jobb szélen a harmadik generáció (E38, 1994-2001) zárja a sort
BMW 7-es történelem E23, E32, E38, E65, F01, G11
BMW 7-es történelem E23, E32, E38, E65, F01, G11
Látszik, hogy formatervezőként Boyke Boyer jegyzi az 1990 utáni, E36-os 3-as BMW-t is. A lámpájuk nagyon hasonló az E38-cal
BMW 7-es történelem E23, E32, E38, E65, F01, G11
BMW 7-es történelem E23, E32, E38, E65, F01, G11
Sokat örökölt az E32 nemes formájából az 1987-ben bemutatott E34-es 5-ös sorozat. Műszakilag is közeli rokonok
Az E38 1998-as modellfrissítése után a lámpaszemek lefele kilógnak a vízszintes síkból, mint az E46-os 3-ason, és a fényszóróknál keskenyebbre nyomták össze az irányjelzőket
Nagyon hasonlít az E65 és utódának első fényszórója
Nagyon hasonlít a G01 és elődjének első fényszórója
300 m körül van a LED-es fényszórók hatótávolsága, a LED-fény lézeres erősítésével ez 600 méter az új 7-esben, tisztes felár ellenében
A BMW bebizonyította magának, hogy jobb megoldás a turbós sorhat a V8-as és a V12-es motoroknál, majd a cápa 7-es utódjában mindkettőt piacra dobta és kivette a gyártásból a feltöltős sorhatot
1992-től a V8-as motorokkal párhuzamosan érkezett az ötfokozatú automatikus váltó a négyhangos helyére
BMW 7-es történelem E23, E32, E38, E65, F01, G11
BMW 7-es történelem E23, E32, E38, E65, F01, G11
BMW 7-es történelem E23, E32, E38, E65, F01, G11
BMW 7-es történelem E23, E32, E38, E65, F01, G11
380 Nm nyomaték 31 évesen is felfüstöli a hátsó kerekeket a fék ellenében
Digitális motorelektronika vezérelte a 732i és a 735i motorját. Az elektronikus fejlesztések korai bevezetésével a BMW ráérzett, mi lesz a jövő
252 lóerős a 745i, kezdetben három-, majd négyfokozatú automatikus váltóval készült. A 728i teljesítménye 184, a 732i-é 197, a 735i-é 218 lóerő
Valójában 3,2 literes a motor, a 732i sorhatos gépe 0,5 baros töltőnyomású turbóval
BMW 7-es történelem E23, E32, E38, E65, F01, G11
1986 és 1994 között készült az E32. V12-es motorja a világháború után az első 12 hengeres szériaautó volt a német autóipartól
BMW 7-es történelem E23, E32, E38, E65, F01, G11
BMW 7-es történelem E23, E32, E38, E65, F01, G11
BMW 7-es történelem E23, E32, E38, E65, F01, G11
A fedélzeti számítógép és az autó önellenőrzését végző Check Control a jövő zenéje volt 1977-ben, még nyugaton is
BMW 7-es történelem E23, E32, E38, E65, F01, G11
BMW 7-es történelem E23, E32, E38, E65, F01, G11
BMW 7-es történelem E23, E32, E38, E65, F01, G11
BMW 7-es történelem E23, E32, E38, E65, F01, G11
BMW 7-es történelem E23, E32, E38, E65, F01, G11
BMW 7-es történelem E23, E32, E38, E65, F01, G11
BMW 7-es történelem E23, E32, E38, E65, F01, G11
BMW 7-es történelem E23, E32, E38, E65, F01, G11
BMW 7-es történelem E23, E32, E38, E65, F01, G11
BMW 7-es történelem E23, E32, E38, E65, F01, G11
BMW 7-es történelem E23, E32, E38, E65, F01, G11
BMW 7-es történelem E23, E32, E38, E65, F01, G11
BMW 7-es történelem E23, E32, E38, E65, F01, G11
BMW 7-es történelem E23, E32, E38, E65, F01, G11
BMW 7-es történelem E23, E32, E38, E65, F01, G11
BMW 7-es történelem E23, E32, E38, E65, F01, G11
BMW 7-es történelem E23, E32, E38, E65, F01, G11
BMW 7-es történelem E23, E32, E38, E65, F01, G11
BMW 7-es történelem E23, E32, E38, E65, F01, G11
BMW 7-es történelem E23, E32, E38, E65, F01, G11
Mivel a kézi váltós E38-ban kettős tömegű a lendkerék, szervizköltségei alapján az automatikus váltó kényelme nem okoz többletkiadást
BMW 7-es történelem E23, E32, E38, E65, F01, G11
BMW 7-es történelem E23, E32, E38, E65, F01, G11
2001 őszén, az E65 bemutatásával megszűnt a kézi váltós 7-es BMW, csak a ZF világújdonságként bevezetett hatfokozatú automatájával készült a luxusautó
BMW 7-es történelem E23, E32, E38, E65, F01, G11
BMW 7-es történelem E23, E32, E38, E65, F01, G11
BMW 7-es történelem E23, E32, E38, E65, F01, G11
BMW 7-es történelem E23, E32, E38, E65, F01, G11
BMW 7-es történelem E23, E32, E38, E65, F01, G11
BMW 7-es történelem E23, E32, E38, E65, F01, G11
BMW 7-es történelem E23, E32, E38, E65, F01, G11
BMW 7-es történelem E23, E32, E38, E65, F01, G11
BMW 7-es történelem E23, E32, E38, E65, F01, G11
Jól kivehető a cápaorr az E32-n és halványan az E38 is utal rá. Az európai gyalogosvédelmi előírások ezt jó ideje nem engedik, a tavaly leváltott G11 orra szinte függőleges, hogy minél nagyobb felületre ossza el az ütközési energiát gázoláskor
Az első négy generáció egy BMW-kollekció része, tulajdonosaik veteránbörzéken és autószalonokon összegyűjtötték a katalógusokat
Ez az első generáció korai szériája, még háromfokozatú automatikus váltóval a 745i alapfelszereltségeként
Kései prospektus a cápa 7-es sorozatról, már négygangos a 745i
Nehezítésképp olaszul van az E32 katalógusa
Angolul egyszerűbb lesz
Az E38 korában nem kellett trükközni a katalógusbeli súlyadatokkal, ezért 85 és 95 literes a tank, ahogy kényelmes a tulajnak. Az új 7-esben is megmaradt 78 liter
Ez a modellfrissítés utáni E65-E66 prospektusa, a megszépített hátsó lámpákkal. Ebben még V8-as volt a csúcsdízel
Brutális volt az F01-ből az Active Hybrid 7, amíg a duplaturbós V8-at támogatták az elektromos motorok
Új modell a G11-ből a konnektorról tölthető akkumulátoros 740e, amelyből van hosszított is
Hozzászólások
Küldd tovább
Leírás ki